رفتن به محتوای اصلی

چه تفاوتی میان Call Transfer و Call Forwarding وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی هر کسب‌وکاری، راه‌اندازی یک مرکز تماس کارآمد و پیشرفته است تا بتواند پاسخگوی مشتریان باشد. ارائه‌دهندگان سرویس تلفن سازمانی با ارائه امکانات متعددی مانند صف تماس، سیستم پاسخگویی خودکار (IVR)، مسیریابی تماس‌ها، سیستم گزارش‌گیری، ارسال تماس (Call Forwarding)، انتقال تماس (Call Transfer) و ... در تلاشند تا مدیریت تماس‌ها را تسهیل بخشند و هیچ تماسی از دست نرود.

مراکز تماس (Call Center) به چه نرم‌افزارها و امکاناتی نیاز دارند؟

سازمان‌ها در سراسر جهان همواره در تلاشند تا با استفاده از نرم‌افزارها و امکانات مدرن، فرآیند پاسخگویی به مشتریان و نمایندگان خود را تسهیل نموده و عملکرد کارمندان واحد مرکز تماس را بهبود بخشند. تغییر در روند کار شرکت‌ها و دیجیتالی شدن بسیاری از خدمات، به صرفه‌جویی در وقت و هزینه سازمان کمک کرده است. این یک واقعیت است که برای اطمینان از عملکرد کارآمد کارکنان یک سازمان، بهره‌مندی از بهترین و به‌روزترین امکانات و تجهیزات امری ضروری است. این تجهیزات و ابزارها با استفاده از هوش مصنوعی، فرآیند پاسخگویی به مشتریان را با دسترسی بالا تسهیل نموده است و بخش وقت‌گیر کار توسط ربات دستگاه اداره می‌شود تا تعامل با مشتری بدون وقفه انجام شود.

انواع مختلف فناوری VoIP کدامند و هر کدام چه ویژگی‌ها و مزایایی دارند؟

امروزه کسب‌وکارهای زیادی به فناوری VoIP روی آورده‌اند و انواع مختلف سیستم VoIP جایگزین تلفن‌های سنتی شده‌اند. سیستم تلفنی VoIP با ارسال بسته‌های داده بر بستر اینترنت، ارتباطات صوتی را برقرار می‌کند. روش‌های مختلفی برای مدیریت این روند برقراری ارتباط بر بستر اینترنت وجود دارد که کسب‌وکارها متناسب با نیاز و امکانات خود از این راهکارها استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی اجمالی انواع مختلف فناوری VoIP و ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم. تماس‌های تلفنی VoIP، با ارسال سیگنال صوتی به صورت دیجیتالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و به‌راحتی می‌توانید با تلفن همراه، کامپیوتر، تلفن VoIP یا تلفن سنتی تماس‌های خود را برقرار کنید. فناوری VoIP دارای چهار نوع مختلف است و هر کدام دارای پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سیستم تلفن VoIP نکسفون چه مزایایی برای مشاورین و آژانس‌‌های املاک دارد؟

در صنعت املاک، مشاورین همواره در تلاشند تا با ارائه مزایای رقابتی، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در چنین بازار رقابتی که هر مشاور املاک سعی به ارائه ملک خود به مشتری دارد، ارتباط مناسب و مداوم بسیار مهم است. از آنجایی‌که برای اکثر مردم، خرید یا فروش ملک یک تصمیم مهم است، آن‌ها تمایل دارند سوالات زیادی را مطرح کنند و تمام شک و تردیدهای خود را برطرف کنند. اما برای برقراری و حفظ چنین ارتباطی دقیقاً چه باید کرد؟ مردم چگونه می‌توانند در هر زمانی که می‌خواهند با مشاورین املاک ارتباط برقرار کنند؟

چگونه می‌توان از سیستم VoIP برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده کرد؟

محبوبیت تکنولوژی VoIP به‌سرعت در حال افزایش است و کسب‌وکارهای زیادی به این تکنولوژی روی آورده‌اند. در سال‌‌های اخیر، فروش سیستم‌های VoIP رشد بسیاری داشته است و به یک سیستم ارتباطی پایدار و جایگزینی مناسب برای سیستم‌های تلفنی سنتی تبدیل شده است. سیستم VoIP با مزایای تجاری که دارد، می‌تواند به بهبود استراتژی بازاریابی نیز کمک کند. در این مقاله به بررسی مزایای تجاری سیستم VoIP و چگونگی بهبود استراتژی بازاریابی با استفاده از این سیستم می‌پردازیم.

قابلیت انتقال تماس از راه دور (Call Forwarding) چیست و چگونه کار می‌کند؟

آیا برای شما پیش آمده است که مشتریانتان برای ارتباط تلفنی با شما با مشکل روبرو شوند و یا تماس‌ها را به دلیل عدم حضور در دفترکار از دست داده باشید؟ امروزه تکنولوژی VoIP، ابزارهای مختلفی مانند سیستم‌ تلفن گویا (IVR) و نرم افزار اختصاصی مرکز تماس را برای اطمینان از پاسخگویی به مشتری توسط واحد مربوطه فراهم آورده است. اما در مواقع اضطراری مانند دوران شیوع کرونا که بسیاری از مشاغل به دورکاری روی آورده‌اند، چگونه می‌توان تماس‌های سازمانی را بدون محدودیت مکانی مدیریت کرد؟

تلفن ابری نکسفون چگونه به بهره‌وری کسب‌وکارها در سفرهای کاری کمک می‌کند؟

سفرهای کاری بخشی از تجارت سازمان است و افراد با توجه به نیاز سازمان ممکن است در طول سال به نقاط مختلف کشور سفر کنند. در گذشته‌های نه چندان دور، حفظ ارتباط با سازمان و مشتریان در طول سفر دشوار بود و کارمندان برای برقراری ارتباط با مشتریان مجبور بودند از تلفن شخصی خود استفاده کنند. به لطف تکنولوژی VoIP، مسافرت‌های کاری دیگر به معنای دور شدن از محیط کار و از دست دادن ارتباط با همکاران و مشتریان نیست.

در شرایط شیوع کرونا و لزوم دورکاری، چگونه ارتباطات سازمانی خود را مدیریت کنیم؟

در ماه‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا علاوه بر سلامت انسان‌ها، ادامه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را نیز به‌خطر انداخته است. همانطور که می‌دانید، به توصیه سازمان بهداشت، برای کاهش رفت‌وآمدها و ازدحام جمعیت در اماکن عمومی و همچنین دفاتر کار، بسیاری از کسب‌وکارها به دورکاری و شیفتی کردن بخش‌های مختلف سازمان روی‌آورده‌اند. اما چگونه می‌توان در چنین شرایطی که بسیاری از بخش‌ها دورکار هستند، عملکرد کارمندان را در جهت پیشبرد اهداف سازمان مدیریت کرد؟

منظور از ارتباطات تجاری چیست و کدام روش ارتباط برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

همه ما روزانه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم و این برقراری ارتباط به‌گونه‌ای برای ما به عادت تبدیل شده است که به‌ندرت پیش می‌آید به نحوه برقراری ارتباط با دیگران توجه کنیم. ارتباطات تجاری نیز اینگونه هستند، چرا که هر سازمان از تعدادی افراد تشکیل شده است که با بیرون و درون سازمان ارتباط برقرار می‌کنند. ارتباطات تجاری موثر، بر کارایی و رشد هر بخش از سازمان تاثیرگذار خواهد بود. اما منظور از ارتباطات تجاری چیست و کدام روش ارتباط برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

کسب‌وکارها به چه تعداد شماره داخلی نیاز دارند؟

یکی از نیازهای اساسی هر کسب‌وکاری، داشتن سیستم تلفن سازمانی برای پاسخگویی به تماس‌ها و برقراری ارتباط است. در برخی مواقع با گذشت زمان و گسترش کسب‌وکار ممکن است قصد تغییر یا ارتقای سیستم تلفن سازمانی خود را داشته باشند. در این فرآیند، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، تعداد داخلی‌های موردنیاز برای کسب‌وکارتان است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کسب‌وکارها به چه تعداد شماره داخلی نیاز دارند؟

چگونه می‌توان سیستم تلفن سازمانی سنتی را به سیستم VoIP تغییر داد؟

استفاده از  تجهیزات، استراتژی‌ها و رویکردهای سنتی نمی‌تواند به موفقیت و رشد کسب‌وکار شما کمک کند درواقع برای بهبود و تسریع روندها در کسب‌وکارتان لازم است از ابزارهای دیجیتالی به‌روز استفاده کنید. یکی از این ابزارها، سیستم تلفن VoIP است که تماس‌ها را بر بستر اینترنت برقرار می‌کند. اما چگونه می‌توان به سیستم VoIP مهاجرت کرد؟ در این مقاله به بررسی مراحل لازم برای انتقال به سیستم تلفن VoIP و مزایای آن برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

تلفن ثابت سازمانی ابری چه مزایایی نسبت به دفترکار مجازی دارد؟

امروزه نقش اینترنت و تکنولوژی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است و کسب‌وکارهای بیشتری به سرویس‌های ابری و اینترنتی روی می‌آورند. دلیل محبوبیت سرویس‌های ابری این است که چون بر بستر اینترنت ارائه می‌شود، کسب‌وکارها دیگر به خرید تجهیزات و سرورهای گرانقیمت نیاز ندارند و مسئولیت نگهداری و پشتیبانی از سیستم‌ها تماما بر عهده ارائه‌دهندگان خدمات است.

نیروی دورکار چه اهمیتی دارد و چگونه می‌توان یک تیم دورکار را مدیریت کرد؟

امروزه و به ویژه در شرایط اپیدمی کنونی، کسب‌وکارهای بیشتری در حال روی‌آوردن به استفاده از نیروی دورکار هستند. افراد دورکار بدون محدودیت مکانی می‎‌توانند در هر جایی به کار خود بپردازند و با بهره‎‌مندی از ابزارهای ارتباطی ضروری برای دورکاری، با سازمان در ارتباط باشند.

چگونه می‌توان هزینه‌های تلفن سازمانی را تا ۷۰٪ کاهش داد؟

در دنیای تجارت امروز که امکان برقراری ارتباط از نیازهای ضروری هر کسب‌و‌کاری است، هزینه‌های سازمانی نیز مطابق با نیازهای سازمان‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است و هزینه‌هایی مانند سرویس اینترنت، قبض تلفن و تجهیزات ممکن است به

تاریخچه شرکت سیسکو (Cisco)

سیسکو یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری در جهان است و از بدو تأسیس در سال 1984 به مرزهای نوآوری در فناوری رسیده است. شرکت آمریکایی سیسکو، در سراسر جهان فعالیت می‌کند و بیشتر به خاطر محصولات شبکه‌ای شناخته شده است.

مسیریابی تماس‌ها در سیستم تلفن‌ گویا چگونه است؟

در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و استارتاپ، ممکن است به داشتن یک سیستم تلفن گویا (IVR) در سازمان اهمیت چندانی داده نشود. اما با گسترش کسب‌وکار، نیاز سازمان به برقراری و حفظ ارتباط با مشتریان بیشتر خواهد شد.

تلفن مجازی چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکار شما دارد؟

شما به عنوان یک کارآفرین وقت و تلاش زیادی را صرف شناساندن و رشد کسب‌وکار و محصول خود می‌کنید. در نتیجه استفاده از ابزارهای مناسب برای شروع کار از مهم‌ترین فاکتورها در موفقیت کسب‌وکار شما است.

چگونه تلفن ابری (Hosted PBX) به مقیاس‌پذیری سازمان شما کمک می‌کند؟

مقیاس‌پذیری توانایی همگام شدن یک سیستم، زیرساخت و یا فرآیند با تغییرات به گونه‌ای موثر است. برای یک کسب‌وکار، مقیاس‌پذیری بدان معنی است که سیستم‌ها و فرآیندها آمادگی تطبیق خود با رشد و یا کوچک شدن سازمان را داشته باشند.

Hosted PBX چیست؟

Hosted PBX مرکز تلفن تحت شبکه است که میزبانی آن توسط یک سرویس‌دهنده VoIP صورت می‌گیرد. از آنجا که این راه‌حل مبتنی بر تکنولوژی Cloud (ابر) است، دسترسی به این مرکز تلفن، نیازمند اتصال به اینترنت است ولی در مقابل به هیچ‌گونه سخت‌افزار و نرم‌افزاری نیاز ندارد.

چرا ضبط مکالمات تلفنی یک ضرورت برای کسب‌وکارهای امروزی است؟

هر زمان که به‌عنوان مشتری با یک کسب‌وکار تماس بگیرید یکی از این عبارت را خواهید شنید: " برای بهبود کیفیت تماس‌ها"، "برای اهداف امنیتی"، "برای اهداف آموزشی" این تماس تلفنی ضبط می‌شود.

با سرویس تلفن ثابت ابری (Cloud) هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

تصور کنید یکی از بهترین مشتری شما به مشکلی برخورده است و تنها یکی از کارمندان شما می‌تواند این مشکل را حل کند. شما داخلی او را شماره گیری می‌کنید، خط بسته است. با شماره تلفن همراه او تماس می‌گیرید پاسخی دریافت نمی‌کنید. در همین حال، مشتری هنوز منتظر پاسخ‌ از سمت شرکت شماست.

در انتخاب ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت ابری (Cloud) چه معیارهایی اهمیت دارد؟

اگر به عنوان یک کسب‌وکار به دنبال حفظ مزیت رقابتی خود هستید، زمان انتقال ارتباطاتتان بر روی ابر (Cloud) فرا رسیده است.  این فناوری بسیاری از هزینه های سخت افزاری شما را کاهش خواهد داد و به دلیل حذف محدودیت های زمانی و مکانی منجر به افزایش بهره وری شما خواهد شد.

Hosted VoIP و ارتقا سطح مشتری مداری (پنج مزیت این فناوری برای مراکز تماس)

امروزه مشتریان راضی یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی یک سازمان هستند و هر کسب‌وکار برای بقا در بازار رقابت باید تمام تلاش خود را برای کسب‌ رضایت مشتریانش به کار گیرد.

انتقال صدا بر بستر اینترنت، نگاهی به VoIP در سازمان‌ها و آینده آن

VoIP فناوری است که برای برقراری ارتباطات صوتی بر بستر شبکه‌های مبتنی بر IP مانند اینترنت استفاده می‌شود. به زبان ساده VoIP تلفن اینترنتی است که صدا را با استفاده از IP و از طریق اینترنت انتقال می‌دهد، به عبارت دیگر سیگنال‌ها در مسافت‌های طولانی و به صورت دیجیتال ارسال می‌شوند.

قابلیت دسترسی تلفن سازمانی نکسفون مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

روش‌ها و نوع فعالیت‌های سازمان‌هایی در مقایسه با گذشته تغییرات اساسی کرده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کارمندان خواستار کار کردن در محیط‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر و روش‌های ساده‌تر برای انجام امور هستند.

عصر اینترنت و پیشرفت فناوری و تاثیر آن بر کسب و‌کارها

امروزه بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ شاهد انقلاب در عرصه‌ی اطلاعات و ارتباطات هستیم. در عصر اینترنت، تلفن همراه، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، کارآفرینی و کسب و کارها بیشترین میزان تحول را داشته‌اند.

رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها با استفاده از نیروی دورکار و دفاتر کار مجازی

‌ طی سال‌های اخیر با درک مزیت‌های دورکاری برای کسب‌وکارها و کارمندان، تعداد افراد و کسب‌وکارهایی که ترجیح می‌دهند به صورت دورکاری با یکدیگر همکاری نمایند، در جهان رو به افزایش است.

آیا سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک مناسب کسب‌وکار شماست؟

امروزه روش‌های ارتباطی و سرویس‌های تلفن سازمانی برای کسب‌وکارها حائز اهمیت بسیار است. کسب‌وکارها به دنبال سرویس‌های تلفنی هستند که دارای امنیت بالا، قابلیت اطمینان و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شوند.

8 اشتباه رایج در بهره‌گیری از تکنولوژی VoIP برای تلفن ثابت سازمانی

VoIP یا Voice over IP تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان انتقال هم‌زمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه دیتا را روی بستر شبکه IP فراهم می‌آورد. VoIP روشی برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوت به داده‌های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می‌شوند.

سرویس تلفن سازمانی مناسب استارتاپ‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آیا شیوه‌های ارتباطی گذشته پاسخ‌گوی نیازهای استارتاپ‌ها و شکل‌های نوین سازمانی هست؟  استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک با توجه به ماهیت و ویژگی‌های خاص خود نیاز به شیوه‌های ارتباطی نوین و بروزتری دارند.

راهنمای انتخاب سرویس تلفن ثابت سازمانی

تلفن مهم‌ترین ابزار ارتباطی یک کسب‌وکار با مشترکان است و هر کسب‌وکاری که قطع شدن سیستم تلفن را تجربه کرده باشد؛ به‌خوبی به این مهم واقف است که خسارت ناشی از آن غیرقابل‌جبران است چراکه قطعی سرویس تلفن سازمانی مهم‌ترین سرمایه‌ی یک کسب‌وکار یعنی اعتماد مشتریان را خدشه‌دار می‌کند.

Hosted PBX، سرویس تلفن اینترنتی مناسب برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

روش‌های ارتباط مشتریان با کسب‌و‌کار و بالعکس به هیچ وجه نباید دست‌کم گرفته شود. این ارتباطات تاثیر زیادی بر ایجاد تصویر مناسب از برند در ذهن مشتریان خواهد داشت.

انواع سرویس‌های تلفن ثابت ویژه سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها

در دهه‌های اخیر، سیستم‌های تلفنی تجاری متنوع و پیچیده‌ای به بازار عرضه‌شده‌اند. در همین زمان سیستم‌های چندخطی سنتی به تلفن‌های دیجیتالی تبدیل شده است‌ و خدمات VoIP به سرعت در حال گسترش است. اما انتخاب مناسب‌ترین سیستم تلفن ثابت برای یک کسب‌وکار، کاری دشوار، وقت‌گیر و پیچیده است.

7 مزیت استفاده از تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر Hosted PBX

سیستم تلفن سازمانی، نقش تعیین‌کننده در چابکی و بهره‌وری سازمان دارد و به دلیل کاربرد آن در ارتباط با مشتریان در رضایت مشتری و در نهایت تصویر برند سازمان نیز تاثیرگذار است. در نتیجه هرگونه مشکل و اختلال در آن می تواند آسیب‌های بزرگی به سازمان وارد آورد.

تکنولوژی ابری (Cloud)

تکنولوژی ابری (Cloud) روشی است برای ارائه خدمات فن‌آوری اطلاعات (IT) که در آن منابع و اطلاعات از طریق ابزارهای مبتنی بر وب و اپلیکیشن از اینترنت به کاربر ارائه می‌شود. امروز شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی در حال حرکت به‌سوی بهره‌مندی از تکنولوژی ابر (Cloud) هستند. مزایای سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابر (Cloud) می‌تواند نیازهای زیرساختی و پایه‌ای‌ سازمان‌ها را با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مرتفع سازد.

۱۰ دلیل برای مهاجرت به Hosted-PBX

سیستم‌های تلفن سازمانی سنتی نیاز به استقرار تجهیزات پیچیده‌ای در دفتر مشترک دارند، در صورت نیاز به نصب یک ویژگی جدید و یا توسعه سیستم مستلزم حضور افراد متخصص در محل شرکت است؛ اما مشترکین سرویس‌های تلفنی HOSTED PBX بدون مشکلاتی از خرید تجهیزات، توسعه سیستم و پشتیبانی‌های فنی به سیستم تلفن ثابت کاملی دسترسی دارند. مزایای HOSTED PBX فراتر از صرفه‌جویی در هزینه‌ها است که در این اینفوگرافیک به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم.

چرا باید سراغ نسل جدید تلفن‌های سازمانی برویم؟

توسعه‌ی فضای ابری Cloud-based و ترویج آن میان افراد و سازمان­‌ها  تاکنون تأثیر عمیقی بر حوزه‌ی کسب‌وکار داشته و حرکت سازمان‌ها به سمت استفاده از این فضا در راستای تسهیل امور ارتباطی، انقلابی در امکانات و ویژگی‌های تلفن سازمانی پدید آورده ‌است.

PBX چیست؟

PBX، مخفف Private Branch Exchange، سیستم تجاری ارتباطات سازمانی است که تماس‌ها را هدایت کرده و سوئیچینگ بخش‌های مختلف درون سازمان‌ها را ممکن می‌سازد.

-